Leusden,
14
januari
2019
|
17:07
Europe/Amsterdam

Hildegard Wortmann nieuw bestuurslid Sales & Marketing Audi AG

Wortmann nieuw bestuurslid Sales & Marketing Audi AG

  • Bram Schot - Voorzitter Raad van Bestuur Audi AG - ziet beslissende rol voor Wortmann in transformatie van Audi

Samenvatting

Hildegard Wortmann wordt bij Audi AG met ingang van 1 juli verantwoordelijk voor Sales en Marketing. Zij volgt de Nederlander Bram Schot op, die sinds 1 januari van dit jaar de functie van Voorzitter van de Raad van Bestuur van Audi AG bekleedt. Wortmann heeft jarenlange internationale ervaring op het gebied van productmanagement, marketing en merkcommunicatie. Zo houdt ze zich al meer dan twintig jaar bezig met de verkoop en marketing van premiumauto's.

Volgens Bram Schot, Voorzitter van de Raad van Bestuur van Audi AG, ondergaat Audi momenteel belangrijke veranderingen en kan het merk met het aantreden van Wortmann nieuwe stappen zetten. “Met Hildegard Wortmann in de Raad van Bestuur kan Audi zich verder transformeren. Op dit uitdagende pad naar de toekomst gaat zij een beslissende rol spelen,” aldus Schot.

Sleutelrol

Wortmann startte haar loopbaan bij Unilever in 1990 en bekleedde daar diverse functies, waaronder product- en brandmanager en later marketingdirecteur. Ze was sinds 1998 werkzaam bij de BMW Group en onder andere betrokken bij de herlancering van het merk MINI. Daarnaast speelde Wortmann een sleutelrol bij het bepalen van de koers voor e-mobiliteit voor BMW. In juni 2016 werd ze benoemd tot senior vice-president voor BMW. Sinds januari 2018 is Wortmann vanuit Singapore verantwoordelijk voor de verkoopregio Azië-Pacific.

 

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.