Leusden,
06
maart
2018
|
09:38
Europe/Amsterdam

e-tron prototype: vooruitblikken op de eerste 100% elektrische Audi SUV

e-tron prototype: vooruitblik op 100% elektrische Audi

  • Uitermate geschikt voor alledag: volop ruimte, riante actieradius
  • Camouflage visualiseert innovatieve elektrische aandrijftechnologie
  • Praktijktests: meer dan 5 miljoen kilometer op vier continenten

Op de autotentoonstelling van Genève onthult Audi het prototype van zijn eerste volledig elektrisch aangedreven model. De sportieve SUV heeft het ruimteaanbod en comfort van een topklasse model en combineert dat met een zeer bruikbare actieradius. Tot aan de start van de serieproductie zijn circa 250 testvoertuigen onderweg. Audi roept het publiek op om de prototypes met hun kenmerkende camouflage te fotograferen.

Het e-tron prototype blikt vooruit naar de eerste volledig elektrisch aangedreven Audi. Onder de camouflage verbergt zich een sportieve, comfortabele premium SUV met plaats voor vijf én bagage. Door de combinatie van ruimte en de riante actieradius maakt de Audi e-tron elektrisch rijden zonder compromissen mogelijk. De productieversie kan bij snellaadstations met een capaciteit tot 150 kW geladen worden. Zo is de SUV in minder dan 30 minuten klaar voor de volgende etappe. De e-tron betekent ook een nieuwe stap voor quattro vierwielaandrijving; ook de 100% elektrisch aangedreven SUV presteert perfect op iedere ondergrond. Audi produceert de e-tron vanaf eind 2018 in de CO2-neutrale fabriek in Brussel.

Snelle uitbreiding e-tron gamma

Rupert Stadler CEO van AUDI AG: “ons eerste volledig elektrisch aangedreven model is een belangrijke mijlpaal voor de toekomst van het merk. In 2020 zullen we drie 100% elektrisch aangedreven auto’s in het gamma hebben, naast de sportieve SUV ook een vierdeurs GT (de productieversie van de e-tron Sportback concept) en een compact model. Nog voor 2025 brengen we, verdeeld over alle segmenten, bovendien meer dan 20 EV’s en Plug-in-Hybrides op de markt.”

Camouflage nieuwe stijl

De e-tron prototypes hebben een camouflage die de elektrische aandrijving visualiseert. Centraal daarbij staan de letter ‘e’ en de kleur oranje, die verwijst naar de aansluiting op de snellaadpunten. Kleurige accenten ter hoogte van de dorpels laten op hun beurt zien waar zich het ‘energiecentrum’ van de auto bevindt.

Hoogspanning: het testprogramma

De Audi e-tron wordt in aanloop naar de serieproductie op vier continenten in de praktijk getest. De prototypes ondergaan ijskou in Scandinavië en extreme hitte in Afrika. Bovendien zijn er ‘hoogtestages’ in Azië, snelle rondes op circuits en daarbij moeten de auto’s zich bewijzen in het stadsverkeer van Chinese metropolen en op de Amerikaanse Highways. Uiteraard wordt ook de laadtechnologie intensief getest, zowel onder laboratoriumomstandigheden als in de praktijk. Bij het testprogramma zijn circa 250 e-tron prototypes betrokken, die samen meer dan 5 miljoen kilometer afleggen. Dit komt overeen met 125 keer rond de aarde of 85.000 bedrijfsuren.

Spionagefoto’s

De Audi e-tron prototypes zijn in het openbare verkeer onderweg, ook op het Europese continent. Vandaag tijdens de start van de autotentoonstelling van Genève, zijn er in de stad diverse e-tron prototypes aan het testen. Audi roept het publiek op om de gecamoufleerde auto’s te fotograferen en het beeldmateriaal via sociale media te delen met de hashtag #etron. De beste spionagefoto’s worden gepubliceerd op www.e-tron.audi.

download
the Audi e-tron prototype

De informatie in dit nieuwsbericht was actueel op de datum van publicatie. Wijzigingen in modellen, uitvoeringen, prijzen, technische specificaties, afbeeldingen, of andere informatie zijn te allen tijde voorbehouden. Aan de inhoud van dit nieuwsbericht kunnen geen rechten worden ontleend.