Leusden,
20
november
2017
|
16:40
Europe/Amsterdam

De meest spectaculaire pitstop op Bright Day: Audi VR Experience

Spectaculaire pitstop op Bright Day: Audi VR Experience

  • Audi VR Experience: midden in de hectiek van een pitstop op Le Mans
  • Uitermate realistisch: meelopen met coureurs
  • VR bij Audi-dealers: geconfigureerde Audi tot in detail te bekijken

Op Bright Day, het grootste tech-evenement van Nederland dat afgelopen weekeinde werd georganiseerd in de Jaarbeurs in Utrecht, maakten velen van de 22.000 bezoekers een pitstop bij Audi. Met een 3D Virtual Reality bril konden de tech-fans een pitstop op Le Mans op uiterst realistische wijze ervaren tijdens de Audi Le Mans Tribute VR Experience.

Als eerbetoon aan de successen bij de meeste legendarische 24-uursrace ter wereld, creëerde Audi een Le Mans Tribute VR Experience tijdens Bright Day in de Jaarbeurs in Utrecht. De 22.000 bezoekers konden op zaterdag en zondag tijdens een van de vier ‘flights’ aan het uitverkochte tech-event deelnemen. Met de Audi Le Mans Tribute VR Experience was het mogelijk om virtueel een pitstop mee te maken en daarbij zelfs onderdeel te worden van de pitcrew. En dat ook nog eens op een bijzonder moment: tijdens een stop van Audi R18 e-tron quattro. De vele Bright Day-bezoekers die de virtuele pitstop beleefden, waren onder de indruk omdat ze zich in het middelpunt van de actie bevonden. Zo stonden ze met hun neus op het wisselen van coureurs, de wielen en het schoonmaken van de voorruit. Zelfs in alle hectiek konden ze met de coureurs meelopen, dichter bij de auto gaan staan en een andere kijkhoek kiezen. Door middel van virtual reality stelde Audi de bezoekers in staat iets te beleven wat ‘in het echt’ niet mogelijk is.

Virtual reality ook in Audi-showrooms

Audi liet met de Le Mans Tribute VR Experience zien dat het op het gebied van merkbeleving het motto ‘Voorsprong door techniek’ hoog in het vaandel heeft staan. De Le Mans Experience staat niet op zichzelf, maar is onderdeel van een groter geheel. Meer Audi-dealers gaan in de nabije toekomst gebruik maken van virtual reality in de showroom. Audi Centrum Hengelo is een Nederlandse pionier op dit gebied en had recent de primeur. Potentiële klanten via audi.nl hun droom-Audi configureren. Met de speciale VR-headset komt deze configuratie bij de Audi-dealer tot leven: de volgens eigen wens samengestelde Audi is tot in detail in 3D te bekijken. Het is zelfs mogelijk om ‘door de auto heen te kijken’ (x-ray vison), achter het stuur plaats te nemen of een rondje om de auto te lopen. De licht- en geluidseffecten versterken de beleving daarbij extra.