Leusden,
05
maart
2017
|
11:41
Europe/Amsterdam

Audi wederom beste merk in Consumer Reports-onderzoek

  • Audi op plaats één in Amerikaanse merkenranglijst 2017
  • Q7 gekozen tot beste luxe SUV
  • Directeur Sales en Marketing Dietmar Voggenreiter: “Eerste plek bewijst dat onze Amerikaanse merkstrategie succesvol is”

Het gerenommeerde Amerikaanse consumententijdschrift Consumer Reports heeft Audi verkozen tot beste automerk van 2017. Voor de tweede keer op rij gaat Audi er met de winst vandoor.

Dietmar Voggenreiter, directeur Sales en Marketing van Audi AG: “2016 was een recordjaar voor Audi in de Verenigde Staten. Het land is de op twee na grootste markt voor ons en daarom zijn we natuurlijk ontzettend blij met de award van Consumer Reports. We zien de prijs als een stimulans om onze Amerikaanse klanten te blijven inspireren met dynamische, efficiënte auto’s die in de toekomst steeds meer ‘connected’ zullen zijn.”

Audi op nummer één
De onderzoeksvraag van Consumer Reports luidde: Welk merk maakt de beste auto’s? En het antwoord daarop publiceerde het magazine als eerste in zijn online editie. Audi staat op nummer één, Porsche op nummer twee en BMW op nummer drie. Om tot een oordeel te komen, keek Consumer Reports naar betrouwbaarheid, veiligheid, klanttevredenheid en de uitkomst van testritten. Op basis daarvan stelde het blad ook een ‘Top 10 Picks of 2017: Best Cars of the Year’ samen. Audi scoorde daarin een eerste plaats met de Audi Q7 in de categorie ‘Luxury SUV’.

Onafhankelijke organisatie
Consumer Reports is een onafhankelijke Amerikaanse organisatie die alledaagse producten test en vergelijkt. Iedere maand publiceert zij de resultaten in een gelijknamig tijdschrift.