Leusden,
23
september
2016

Nederlander rijdt liever Audi dan Ferrari

  • Audi meest begeerde merk in Nederland
  • Onafhankelijk onderzoeksbureau vraagt naar voorkeuren van de Nederlandse automobilist

Audi is het meest begeerde merk onder Nederlandse automobilisten. Dat blijkt uit een representatieve enquête naar voorkeuren en eigenaardigheden van Nederlandse automobilisten. Maar liefst 11 procent wil een Audi als geld geen rol zou spelen, vóór Mercedes-Benz en BMW met ieder acht procent. Verrassend: Nederlanders rijden ook liever in een Audi dan in een Ferrari, waar slechts één procent van de ondervraagden voor kiest.

De enquête van onafhankelijk onderzoeksbureau Newcom Research werd verricht in opdracht van Quote, Esquire en Men’s Health. Er deden 867 respondenten mee, die hun antwoorden anoniem konden insturen.

Lelijk accessoire
Naast vragen over het droommerk gaven de geënquêteerden verder onder meer antwoord op vragen over de lelijkste accessoire (de gehaakte wc-rolhouder op de hoedenplank), de grootste ergernis op de weg (agressieve automobilisten), de meest overbodige optie (stuurverwarming), het lezen van binnenkomende berichten achter het stuur (8 procent doet dat), seks in de auto en heersende vooroordelen, bijvoorbeeld over blondines in een SUV.

Lees hier het volledige artikel over het onderzoek door Quote, Esquire en Men’s Health.

Downloads
Deel dit nieuws
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Laatste nieuws