04
november
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Zestien Red Dot communicatiedesignprijzen voor Audi

De Red Dot-jury bestaat uit een groot aantal internationale designexperts. Zij toonden zich vooral onder de indruk van de consistentie van de communicatie van Audi en hadden daarbij lof voor de twee belangrijkste uitgangspunten voor alle werkzaamheden: efficiency en duurzaamheid. De jury daarover: “Audi zet kernwaarden als progressiviteit en hoogwaardigheid in de verschillende media en communicatiekanalen op een voorbeeldige wijze in.”



Zestien Red Dots én een ereprijs



In totaal kreeg Audi dit jaar maar liefst zestien Red Dot designprijzen toegekend. Deze gingen onder meer naar de Audi Corporate Sound, de vormgeving van beursstands, interactieve Roadshow-concepten en de merkpresentatie op Design Miami en Art Basel. Al deze prijzen zijn tot stand gekomen dankzij Audi’s samenwerking met verschillende designbureaus. Audi kreeg ook de nieuwe ereprijs ‘Red Dot: client of the year’ omdat geen ander merk dit jaar zo veel Red Dot-awards in ontvangst mocht nemen.



Dit jaar waren er in totaal 6.369 aanmeldingen voor de Red Dot designprijzen. De prijzen worden toegekend in drie categorieën: Productdesign, Communicatiedesign en Designconcept. In de afgelopen vijf jaar wist Audi ook al 39 communicatiedesignprijzen te winnen. Tot en met 9 januari vindt in het Red Dot-museum in Essen een tentoonstelling plaats waarbij het werk van alle Red Dot-winnaars van 2010 wordt tentoongesteld.