11
maart
2014
|
15:00
Europe/Amsterdam

Zenna Arnhem ‘Audi Dealer van het Jaar 2014’

Zenna in Arnhem heeft de titel ‘Audi Dealer van het Jaar 2014’ te danken aan een combinatie van factoren. Het bedrijf is gevestigd in een fraai pand met de kenmerkende én herkenbare Audi-uitstraling. Bovendien zijn de verkoopcijfers zeer goed. Maar het belangrijkste is dat de klanttevredenheid op het gebied van zowel Sales als After Sales van zeer hoog niveau is.



Factoren van klanttevredenheid

Als premiummerk heeft Audi een belangrijke verplichting ten opzichte van zijn klanten. Daarom wordt de mate van klanttevredenheid op het gebied van Sales en After Sales continu gemonitord door onderzoeksbureau TNS NIPO. Audi-rijders worden daarbij ondervraagd over een groot aantal aspecten van de dienstverlening van ‘hun’Audi-dealer. Dat begint met ‘algemene tevredenheid’ op het gebied van  Sales en After Sales. Een klant mag er bijvoorbeeld van uitgaan dat hij bij een showroombezoek een proefrit aangeboden krijgt –  een belangrijke, enthousiasmerende factor. Belangrijk op het gebied van service is het persoonlijke aspect. Zo vraagt een dealer na afloop van een reparatie of onderhoudsbeurt of de klant tevreden is. Mocht dat onverhoopt niet zo zijn, dan kan er op dat moment nog actie worden ondernomen. Op basis van de waarderingscijfers van vele duizenden klanten stelt TNS NIPO voor elke Nederlandse Audi-dealer een klanttevredenheidsrapport op.



Audi Excellent Dealers

Audi-dealers die met hun ‘rapportcijfers’ boven het (hoge) landsgemiddelde scoren, komen in aanmerking voor de eervolle titel ‘Audi Excellent Dealer’. Dit jaar zijn dat er twee: Zenna in Arnhem en Auto Bourguignon in Leeuwarden. Omdat het eerste bedrijf ook nog eens goed was voor de hoogste individuele scores, ging de titel ‘Audi Dealer van het Jaar 2014’ naar Arnhem.



Kinderen profiteren

De titel ‘Audi Dealer van het Jaar’ brengt dit jaar iets bijzonders met zich mee. Zo kreeg Zenna Arnhem een waardecheque ter waarde van 6.000 euro overhandigd. Dit bedrag kan besteed worden aan een Schoolplein 14-project. Dit is een initiatief van de Johan Cruijff  Foundation, waarvan Audi officieel partner is. De gedachte achter Schoolplein 14 is dat schoolpleinen zodanig worden ingericht, dat kinderen worden gestimuleerd (extra) te bewegen. Zenna Arnhem kan zelf bepalen welk schoolplein hiervoor in aanmerking komt.