04
oktober
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Twitter-actie Autoblog.nl: kans op Audi R8 V10 Spyder

Kans maken op een uitgebreide proefrit in een Audi R8 V10 Spyder was nog nooit zo eenvoudig. Volgers van @autoblog kunnen een tweet sturen met de hashtag #DoeMijDieR8. Daarin dienen ze aan te geven waarom juist zij in aanmerking dienen te komen voor de Audi R8 V10 Spyder. Hoe origineler en hoe rijker geïllustreerd (foto’s, video’s etc.) deze tweet is, des te groter de kans op de rit in de open Audi R8. Deelnemen kan tot en met 7 oktober aanstaande; de inzendtermijn sluit die dag om 11.00 uur. De winnaar wordt aangewezen door een deskundige jury. Onder begeleiding van een redacteur van Autoblog mag die winnaar enkele uren zelf rijden in de spectaculairste open Audi ooit. Autoblog maakt een videoverslag van deze rit. Dit zal uiteraard te zien zijn op de autosite die per dag 85.000 unieke bezoekers trekt.



Spontane actie

Autoblog.nl liet zich voor de ‘tweet-en-win-actie’ inspireren door een initiatief van Audi of America. Wouter Karssen van Autoblog daarover: “De Audi-importeur in Amerika had een actie opgezet waarbij je door het versturen van een tweet kans kon maken op een uitgebreide proefrit in de Audi R8 V10 Spyder. In Amerika denken ze groot, en dat doen we bij Autoblog ook. Daarom stuurden wij een tweet naar Audi Nederland met het vriendelijke doch dringende verzoek om ook een Audi R8 V10 Spyder ter beschikking te stellen voor een vergelijkbare actie. Daar werd direct positief op gereageerd. Vervolgens hebben we samen met Audi de actie in no time opgezet. In mijn ogen is dit een perfect voorbeeld van hoe je social media snel, efficiënt én spontaan kunt inzetten.”



Actief op twitter


Audi-importeur Pon’s Automobielhandel maakt intensief gebruik van dit medium. Eerder dit jaar organiseerde  Audi Nederland de Audi Q3 twittertour. Hiermee konden twitteraars nog voor de marktintroductie een exclusieve preview van de Audi Q3 winnen. Audi Nederland is op twitter te volgen via @audi_nederland.