04
november
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Twintig Audi’s Q3 volbrengen zware Trans China Tour

Het eerste deel van de Trans China Tour 2011 stond in het teken van het doorkruisen van (nieuwe) miljoenensteden als Peking, Jinan, Qingdao en Sjanghai. Met zijn compacte afmetingen, zijn dynamiek en overzichtelijkheid bleek de Audi Q3 daar volledig in zijn element. Het tweede deel voerde over snelwegen langs de oostkust richting het zuiden van China. Het einddoel was Shenzhen, een stad met maar liefst 14 miljoen inwoners. Tijdens deze etappes overtuigde de Audi Q3 vooral door zijn hoge comfortniveau. Het derde en het vierde deel van de monstertocht werden vooral ingevuld met offroad-rijden. In de regio Guilin met zijn uitgestrekte rijstvelden kwamen de voordelen van de quattro permanente vierwielaandrijving perfect naar voren. De finishplaats Hong Kong werd op 2 november bereikt.



Eigen navigatie

Alle 20 Audi’s Q3 waren uiteraard voorzien van MMI-navigatie. Audi’s eigen Infotainment Tec Center in Peking heeft China zelf in kaart gebracht. Het resultaat: de Audi Q3 kent in China ruim 3 miljoen kilometer aan straten – zelfs kleine wegen zijn gedigitaliseerd.



China belangrijkste markt voor Audi

China is inmiddels de belangrijkste afzetmarkt voor Audi. Tot en met september werden er al 223.631 Audi’s afgeleverd, een ‘plus’ van 29% ten opzichte van dezelfde periode in 2010. Dit verkooprecord bevestigt Audi’s positie als marktleider in het premiumsegment in China nog eens. De lokaal geproduceerde Audi’s A4 L A6 L en Audi Q5 staan duidelijk aan kop in hun segment. Audi verwacht dit jaar in totaal 300.000 auto’s in China te verkopen. De Audi Q3 wordt vanaf 2012 ook in China geproduceerd in Chanchun. Op dit moment zijn er 180 Audi-dealers in China. Het is de bedoeling dat dit aantal in de komende jaren groeit tot 400. Plaats hier het persbericht