05
augustus
2010
|
00:00
Europe/Amsterdam

Tweede gouden onderscheiding voor Audi huisstijl

Audi heeft zich in de laatste jaren stormachtig ontwikkeld. Dat komt tot uiting in een progressief design voor de verschillende modellen, maar ook in de communicatie van het merk zelf. Daarbij speelt de nieuwe huisstijl een cruciale rol: deze ondersteunt in alle opzichten Audi’s merkmotto: ‘Voorsprong door techniek’


Eigen signatuur met een Nederlands tintje

In de nieuwe huisstijl domineert de kleur zilver, een tint die ook nadrukkelijk verwijst naar Audi’s expertise op het gebied van lichtgewicht materialen en toepassingen. Een ander belangrijk element in de nieuwe huisstijl van Audi is het gebruik van een eigen lettertype: Audi Type (ook dit persbericht is geschreven in Audi Type). Dit ‘Audi-handschrift’ is in het kader van een internationaal uitgeschreven competitie ontwikkeld door de Nederlandse typografen Paul van der Laan en Pieter van Rosmalen. De vier ringen blijven het centrale element in de Audi-huisstijl. In hun nieuwste gedaante zijn ze nog preciezer en moderner vormgegeven. Bij de implementatie van de nieuwe huisstijl van Audi waren twee agentschappen betrokken. De basiselementen als logo en kleurkeuze komen uit de koker van MetaDesign uit Berlijn, terwijl de toepassing (advertising, TV etc.) wordt verzorgd door Mutabor Design uit Hamburg.

Voor de Corporate Design Prijs, die dit jaar voor de 13e keer werd vergeven, waren dit maal 39 projecten genomineerd. Zes daarvan, waaronder dus de huisstijl van Audi, werden onderscheiden met goud.