21
mei
2007
|
00:00
Europe/Amsterdam

Snelste raceronde voor Ekstróm

De eerste safety car-fase was nodig toen de auto van Audi-coureur Markus Winkelhock, die de geblesseerde Tom Kristensen verving, door een concurrent in de bandenstapels werd geduwd en op een gevaarlijke plaats op de baan bleef staan. De safety car pikte vervolgens echter niet de leider in de wedstrijd op, maar kwam ergens in het veld terecht, wat voor de nodige verwarring zorgde. Vervolgens poogde de wedstrijdleiding de juiste rangorde te herstellen door de safety car nog een keer de baan op te sturen. Uiteindelijk werd een uitslag overeengekomen, hoewel de sportcommissarissen toegaven dat er fouten gemaakt waren.

Snelste raceronde
De safety car verhinderde ook een goed resultaat voor Mattias Ekstr?m. De Zweed reed met zijn Audi A4 DTM op de vierde plaats toen de safety car op de baan kwam. Net op dat moment boog hij de pitstraat in voor zijn eerste verplichte pitstop, maar de pitstraat was op dat moment nog gesloten. Daardoor moest Ekstr?m later nog een pitstop maken, waardoor hij ver terugviel. Later bleek de fout het gevolg van een probleem met de intercom in Ekstr?ms auto. Als troost restte hem nog de snelste raceronde. .

Timo Scheider tevreden met vijfde plaats
Audi-coureur Timo Scheider, die als tiende van start ging, was tevreden met zijn vijfde plaats in de race, die 77.500 bezoekers trok. "Vanwege ons resultaat in de vorige race rijden we nu met veel gewicht aan boord. Zo gezien is de vijfde plaats niet zo verkeerd", aldus de Duitser. Voor de volgende race op 10 juni in het Britse Brands Hatch zijn de Audi's weer wat lichter. "Dat stemt ons hoopvol", zegt Audi-sportdirecteur Dr. Wolfgang Ullrich.