Leusden,
26
november
2015
|
16:03
Europe/Amsterdam

Opnieuw een hoofdrol voor Audi tijdens Berlinale filmfestival

  • Audi verlengt samenwerking internationaal filmfestival t/m 2017
  • Audi tijdens Berlinale 2016: Audi Short Film Award en Berlinale Open House

Zo’n drie maanden vóór de start van het 66e Internationale Filmfestival van Berlijn heeft Audi het contract als hoofdsponsor van dit filmfestijn verlengd. Met meer dan 300 Audi-modellen, inclusief talloze plug-in hybride SUV’s, voorziet Audi het Berlinale van een stijlvolle shuttle-service. Daarnaast is het merk nauw betrokken bij de Audi Short Film Award en de Audi Berlinale Lounge.

Wayne Griffiths, hoofd Verkoop Duitsland bij Audi, overhandigde vandaag een Audi Q7 e-tron 3.0 TDI - ’s werelds eerste plug-in hybride met een TDI-diesel en quattro-aandrijving - als nieuwe ‘dienstauto’ aan Berlinale festivaldirecteur Dieter Kosslick. Naast de Q7 e-tron zal Audi nog eens 300 auto’s beschikbaar stellen als shuttles, waaronder vele hybride-uitvoeringen.

Achter de schermen
Daarnaast speelt het merk inhoudelijk eveneens een grote rol bij het festival. Zo heeft Audi de afgelopen twee jaar een nieuwe ontmoetingsplaats gecreëerd voor filmfans en filmmakers met de Audi Berlinale Lounge, en gunnen regisseurs, acteurs en experts uit de filmindustrie een kijkje achter de schermen tijdens de Berlinale Open House. Deze gelegenheden werden het afgelopen jaar door meer dan 6.000 mensen bezocht. Verder reikt Audi sinds 2015 de Audi Short Film Award uit, één van de meest lucratieve prijzen voor korte films.