16
augustus
2011
|
00:00
Europe/Amsterdam

Elektrisch aangedreven Audi urban concept ook als Spyder

Evenals de Sportback-uitvoering is de Audi urban concept Spyder een lichtgewicht tweezitter die de eigenschappen van een raceauto, een roadster, een funauto én een stadsauto combineert.  De Spyder onderscheidt zich door een laag, doorlopend raamoppervlak en deuren die schuin naar boven openen. Daardoor biedt hij een ultieme open-air-ervaring.



Audi ultra-lichtgewicht-technologie basis voor maximale efficiency

De Audi urban concept deelt zijn basis met de gesloten variant. Dat betekent dat zowel voor ex- als interieur consequent gebruik is gemaakt van de Audi ultra-lichtgewicht bouwwijze. De cockpit bijvoorbeeld is gemaakt van met carbonfiber versterkte kunststof (CFRP- Carbon Fiber Reinforced Polymer). De lichtgewicht constructie is een belangrijke factor in de hoge mate van efficiency van het studiemodel. Ook de Spyder kenmerkt zich door een vloeiend en dynamisch ontwerp met vrijstaande 21-inch wielen. Het interieur is toegankelijk via omhoog scharnierende portieren. Er is plaats voor twee inzittenden. De stoelen staan licht versprongen ten opzichte van elkaar. De bestuurder vindt dankzij de verstelmogelijkheden van stuur en pedalen altijd een ideale zitpositie. Ook dit draagt bij aan de intense rijervaring van de Audi urban concept Spyder.



e-tron

De Audi urban concept Spyder beschikt over volledig elektrische aandrijving. Twee krachtige e-tron-motoren zorgen voor aansprekende prestaties. Vooral het krachtige acceleratievermogen valt op. De elektromotoren worden gevoed door een lithium-ion batterijpakket. De capaciteit daarvan is ruim voldoende voor langere stadsritten.