08
september
2009
|
00:00
Europe/Amsterdam

Debuut op de IAA Frankfurt: het nieuwe Audi-logo

‘Voorspong door techniek’ is niet alleen een belofte aan klanten, maar het stimuleert werknemers van Audi ook om continu te werken aan een nog innovatiever design, nog efficiëntere aandrijflijnen en nog meer emotie binnen de complete modellijn. Vandaar dat deze leus nu onlosmakelijk met de Audi-ringen is verbonden. De vier ringen zelf hebben ook een nieuw uiterlijk gekregen. Hun oppervlakte en profiel is gewijzigd, wat zorgt voor een nog eigentijdsere look. De kleur aluminium zilver staat daarbij voor technische innovatiekracht en lichtgewicht design – beide onmiskenbare én onderscheidende Audi-kenmerken. De herkenbare Audi-kleurcode waarin ook zwart en rood een belangrijke rol spelen, benadrukt nog eens dat Audi het meest progressieve premium automerk is.


Typisch Audi

Bij de nieuwe huisstijl van Audi hoort ook een nieuw lettertype: ‘Audi Type’. Dit lettertype is het resultaat van een internationale typografiewedstrijd. ‘Audi Type’, dat overigens als sinds begin dit jaar wordt toegepast, is helder, minimalistisch en technisch. Daarmee is ook ‘Audi Type’ typisch Audi.


Het nieuwe Audi-logo wordt vanaf september toegepast in alle uitingen van het merk: van advertenties  en eigen publicaties via persmappen en sponsoractiviteiten tot en met de (nieuwe) Audi-website.