12
februari
2008
|
00:00
Europe/Amsterdam

Audi populairste merk onder de lezers van Auto Motor und Sport, Vier modellen op eerste plaats bij lezersonderzoek

De nieuwe Audi A4 maakt een indrukwekkende entree door als nieuwkomer gelijk de eerste plaats in de middenklasse op te eisen. De A4 scoorde vooral op het gebied van technologie, ruimteaanbod, design en kwaliteit. De winst van de Audi R8 springt er eveneens uit. Ook dit model is nieuw en bovendien is het de eerste supersportwagen van Audi. Desondanks laat hij in het lezersonderzoek van Auto Motor und Sport gelijk alle concurrenten achter zich.

Een abonnement op de eerste plaats
De Audi A3 werd door de lezers van Auto Motor und Sport voor de vierde keer aangewezen als beste auto in zijn klasse. Het succes van de A3 krijgt nu een nieuwe impuls door de introductie van de cabriolet-versie. Ook de Audi A6 eiste wederom de overwinning voor zich op. Het programma van dit model is eveneens in beweging: binnenkort wordt de ultrasportieve en ruime Audi RS 6 Avant leverbaar.
Het onderzoek had overigens nog een andere opmerkelijke uitkomst: als geld geen rol zou spelen, zou één op de acht Duitsers een Audi aanschaffen.

Stimulans
Rupert Stadler, voorzitter van de raad van bestuur van Audi is zeer tevreden met de uitslagen van het AMS-lezersonderzoek: “Voor Audi zijn de overwinningen in vier categorieën een belangrijke graadmeter. De pers reageerde al zeer enthousiast op de winnende modellen, maar uiteindelijk draait het natuurlijk om wat de klant wil. In dat opzicht zijn deze onderscheidingen een bevestiging van het feit dat Audi de juiste auto’s op het juiste moment heeft. Daarbij zien we dit als een belangrijke stimulans om op de ingeslagen weg door te gaan.”