05
mei
2015
|
08:00
Europe/Amsterdam

Audi op CES Asia 2015: lokale knowhow key factor voor toepassing innovaties

China is de belangrijkste internationale markt voor Audi en er wordt veel waarde gehecht aan deze grootste elektronica vakbeurs ter wereld,“ zegt Rupert Stadler, Board Chairman van AUDI AG. “De markten in Azië zullen een cruciale rol spelen in de toekomst van de auto en de elektronische systemen.”



Sinds 2008 werkt een in Beijing gestationeerd, internationaal Audi-team aan de specifieke eisen die individuele landen aan auto’s stellen. Een nauwkeurige kennis van lokale omstandigheden is van doorslaggevend belang bij het ontwikkelen van innovaties voor Audi’s belangrijkste internationale markt. De technici in China werken aan zaken als afstelling van het chassis, hulpsystemen en interfaces voor de gebruiker evenals aan componenten voor een batterij met hoog voltage. Daarnaast ontwikkelt Audi speciaal voor Azië infotainment- en connectiviteitvoorzieningen. 



Volgens Luca de Meo, Board Member voor Marketing en Sales, zal Audi de komende jaren nog internationaler opereren en innovatieve mobiliteitsoplossingen ontwikkelen die zijn afgestemd op de klanten en grote steden van de toekomst.