01
juni
2015
|
17:25
Europe/Amsterdam

Audi lanceert nieuw online MediaCenter

Met de lancering van de nieuwe media website speelt Audi in op de ‘on demand’ behoeften van mediaprofessionals. Journalisten hebben vandaag de dag sneller toegang nodig tot grotere hoeveelheden informatie, vaak via mobiele communicatietools. Het Audi MediaCenter biedt daarbij overzicht en helderheid, inclusief slimme zoek- en filterfuncties. Foto’s, video’s en andere content zijn gekoppeld aan persberichten, en zijn voorzien van links naar gerelateerde onderwerpen. Daarnaast verschaffen digitale persmappen informatie over overkoepelende thema’s. Content wordt nu bovendien vergezeld van contactgegevens van een specialist binnen Audi Communications en ook de nationale persvertegenwoordiger is eenvoudig en snel te benaderen.



Koppeling met social media

Het Audi MediaCenter is toegankelijk via alle internetapparaten, uiteenlopend van een desktop PC tot aan een tablet of smartphone. Het portaal combineert de voorgaande mediasite Audi MediaServices met de Audi Newsroom, Audi MediaTV en Audi MotorsportInfo. Tevens zijn de internetpagina’s van Audi Communications op Facebook, Twitter, YouTube, Flickr en Scribd evenals het Audi Blog in het nieuwe Audi MediaCenter geïntegreerd. Geïnteresseerden kunnen zich opgeven voor RSS feed-berichten en nieuwsbrieven. Insluitcodes bieden de mogelijkheid om content rechtstreeks door te linken naar eigen internetsites, terwijl nieuws van Audi via ‘share’ knoppen direct op de sociale kanalen te delen is.