18
juli
2012
|
00:00
Europe/Amsterdam

Audi City: nieuw showroomconcept als ‘cyberstore’ voor metropolen

Dankzij innovatieve mediatechnologie heeft Audi in zijn ‘cyberstores’ voor het eerst de mogelijkheid het gestaag groeiende modelprogramma inclusief alle kleuren, leverbare opties en functies volledig te tonen. Klanten kunnen de veelvoud ook zelf ervaren: zo kan de bezoeker zijn of haar gewenste auto uit miljoenen mogelijke configuraties zelf digitaal samenstellen en op grote projectieschermen realistisch op ware grote beleven. Daarnaast kunnen technische details als de aandrijflijn, de carrosserie of de LED-verlichting afzonderlijk worden geprojecteerd, zodat complexe innovatieve technologieën begrijpelijk worden.


Audi en de producten middenin de eigen leefomgeving ervaren

Met de Audi City speelt Audi in op de veranderende wensen van bestaande en potentiële klanten, die het merk en de producten middenin hun eigen leefomgeving willen ervaren. De klantrelatiemanager, die op de Audi City-locaties actief is, is hierbij de spil. Voor de klanten is hij of zij het speciale aanspreekpunt, van het eerste adviesgesprek tot aan after sales en aanvullende diensten. Tegelijkertijd is elke Audi City aan een Audi-dealerbedrijf verbonden, waar alle producten en diensten van Audi beschikbaar zijn. Audi biedt een gerichte opleiding voor de medewerkers in de ‘cyberstores’ aan en ondersteunt de dealers ook bij de selectie en verdere training van personeel.


Trefpunt voor Audi-liefhebbers

Dankzij de centrale locatie is de Audi City meer dan alleen een extra verkooppunt: de Audi City moet een trefpunt voor liefhebbers van het merk worden, waar ze te allen tijde met de wereld van Audi in contact kunnen treden. Daarnaast worden de ‘cyberstores’ gebruikt als een platform voor dialoog over zaken die verder gaan dan alleen auto’s. Zo kunnen er na sluitingstijd lezingen, discussies of tentoonstellingen worden gehouden, bijvoorbeeld met thema’s als stedelijke ontwikkeling en mobiliteit of aspecten uit kunst, cultuur en design.