27
november
2007
|
00:00
Europe/Amsterdam

Audi Brand Experience

De introductie van de nieuwe Audi A4 is een perfecte gelegenheid voor Audi om klanten, dealers en de (toekomstige) rijders van een Audi op een indrukwekkende wijze kennis te laten maken met het merk. In een enerverend en sprankelend programma werden de merkwaarden - sportief, progressief en sophisticated - op multimediale wijze uitgebeeld. Daarbij passeerden alle modellen van het merk letterlijk de revue. Op een groot scherm van 15x9 meter werden continu films vertoond en elk thema werd ook op passende wijze ondersteund met bijvoorbeeld (auto)acrobatiek, dans en muziek. Na dit flitsende programma volgde de niet minder spectaculaire onthulling van de nieuwe Audi A4, de nieuwste 'drager' van de drie merkwaarden.

Lounge voor intimi
Hoewel de Audi Brand Experience grootschalig was opgezet, heerste er toch een intieme sfeer. Dat kwam door het unieke concept waarbij elke Audi-dealer een eigen loungeruimte ter beschikking had waar hij zijn gasten kan ontvangen. Daar was in alle rust ruimte voor een goed gesprek, maar uiteraard ook voor een hapje en een drankje. Vanuit deze ruimte gingen dealer en klanten vervolgens naar de 'centrale arena', waar zij op gereserveerde plaatsen bij elkaar zaten om het hoofdprogramma te beleven.

Klanten en klanten van klanten
Wat de Audi Brand Experience ook uniek maakte, is het feit dat er verschillende doelgroepen mee werden 'bediend'. Zo was de eerste avond speciaal gereserveerd voor de Audi-dealers en hun medewerkers, feitelijk de klanten van de importeur. Vervolgens was er een avond gereserveerd voor fleetsales-klanten, zoals vertegenwoordigers van leasemaatschappijen en beheerders van grote wagenparken. Daarna volgde de avonden voor dealers en hun particuliere en zakelijke klanten. Voor alle bezoekers gold dat dit evenement ze niet alleen kennis liet maken met het merk Audi, maar vooral dat ze alle aspecten van het ?chte Audi-gevoel aan den lijve ondervonden. Auto?s zijn en blijven een 'emotioneel' product en Audi laat met deze Brand Experience zien dat technische perfectie en emotie perfect kunnen samensmelten.