Leusden,
07
september
2015
|
16:14
Europe/Amsterdam

Audi op IAA Frankfurt 2015: wereldprimeurs en vier thema’s in spectaculaire setting

  • Eigen expositieruimte op toonaangevende autotentoonstelling
  • Focus op beleving: Audi Sport, quattro, Audi Technologies en ultra
  • Premières: Audi A4 en Audi e-tron quattro concept

Op de IAA 2015 in Frankfurt (17-27 september) beschikt Audi over een eigen paviljoen. In dit architectonische hoogstandje staan naast diverse primeurs vier thema’s centraal: Audi Sport, quattro, Audi Technologies en Audi ultra.

Het Audi-paviljoen biedt een unieke combinatie van informatie en beleving. Dat begint al bij de entree. Bezoekers worden hier naar de ‘experience walk’ geleid, een 100 meter lang traject waarop de vier kernthema’s worden getoond. Om te beginnen is er Audi Sport, dat de autosportgenen van Audi vertegenwoordigt. Vervolgens is er Audi Technologies dat focust op innovaties als Audi virtual cockpit en laserlicht. Audi ultra ‘vertelt’ het verhaal van de technologieën die elke nieuwe Audi zo efficiënt maken en quattro zoomt in op het succesverhaal van permanente vierwielaandrijving. Alle zintuigen worden op de ‘experience walk’ geprikkeld: in de quattro ice room is het 21 graden onder nul en Audi Technologies gebruikt een ‘holografisch venster’ en augmented reality om nieuwe technologieën op indringende wijze te presenteren.

Wereldprimeur nieuwe Audi A4
De nieuwe Audi A4 staat in Frankfurt letterlijk centraal: de ‘experience walk’ leidt direct naar het nieuwe model. De A4 staat opgesteld op een draaiend platform. Dit is onderdeel van een enorm kompas. Zodra de naald van dit kompas aankomt bij één van de vier thema’s, schakelt het omringende mediadisplay over op de weergave daarvan. In het paviljoen kunnen bezoekers ook de elektrisch aangedreven Audi e-tron quattro concept voor het eerst zien. Dit model blikt vooruit op de eerste volledig elektrisch aangedreven Audi.

Cijfers en feiten IAA 2015
Het Audi-paviljoen op de IAA is 70 bij 55 meter groot en biedt plaats aan 33 auto’s. De bouw ervan begon afgelopen juli. In het paviljoen is meer dan 200 kilometer aan kabels verwerkt en de totale oppervlakte aan LED’s bedraagt 700 m2. Ook in 2013 had Audi een eigen paviljoen op de IAA. Het werd toen door 800.000 geïnteresseerden bezocht. Audi is al diverse malen onderscheiden voor de manier waarop het zijn aanwezigheid op tentoonstellingen invult.

Deel dit nieuws
Deel op: Twitter
Deel op: Facebook
Deel op: LinkedIn
Downloads
Contactpersoon
Laatste nieuws