20
december
2017
|
09:55
Europe/Amsterdam

Michael-Julius Renz nieuwe directeur van Audi Sport GmbH

Michael-Julius Renz directeur Audi Sport

  • Audi-bestuursvoorzitter Rupert Stadler: “Renz zal Audi Sport nog sterker neerzetten als een mondiale speler op de automarkt”
  • Dank aan Stephan Winkelmann voor het herstructureren van het merk
  • Meer Audi Sport-modellen voor nog meer groei

Michael-Julius Renz (60) wordt de nieuwe directeur van Audi Sport GmbH. Hij volgt in die rol Stephan Winkelmann (53) op, die in 2018 de leiding bij Bugatti overneemt.

“Michael-Julius Renz heeft veel internationale ervaring en gaat Audi Sport wereldwijd verder laten groeien”, aldus Rupert Stadler, bestuursvoorzitter bij Audi AG. “Onder zijn leiderschap willen we het merk nog sterker neerzetten als een mondiale speler op de automarkt.”

Renz heeft de afgelopen twintig jaar meerdere managementfuncties bekleed bij Audi AG. In 2015 werd hij als hoofd van de Audi Sales Division China verantwoordelijk voor de verkoop en marketing op een van de belangrijkste automarkten ter wereld. Eerder was Renz verkoopdirecteur voor Audi in Duitsland en leidde hij de marketingafdeling van het merk.

Renz start op 1 maart als CEO van Audi Sport GmbH. Hij volgt daar Stephan Winkelmann op, die per 1 januari directeur wordt van Bugatti Automobiles S.A.S. in Molsheim, Frankrijk. Winkelmann leidde Audi Sport GmbH sinds maart 2016. Daarvoor was hij meer dan elf jaar lang topman van Automobili Lamborghini S.p.A., een Italiaanse dochteronderneming van Audi. “Ik wil Stephan Winkelmann graag bedanken voor de bijdrage die hij heeft geleverd aan het succes van Audi Sport”, zegt Rupert Stadler. “Hij heeft Audi Sport neergezet als een onafhankelijk en toekomstgericht merk. Michael-Julius Renz krijgt een uitstekende erfenis.”

Audi Sport GmbH is een volledige dochteronderneming van Audi AG in Neckarsulm, Duitsland. Het merk is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, productie en verkoop van de Audi R- en RS-modellen, het klantenraceprogramma van Audi, de Audi exclusive-personalisatiemogelijkheden en de accessoires in de Audi-collectie. In de afgelopen zes jaar heeft Audi Sport zijn verkopen zien verdubbelen (2017 is wederom een recordjaar voor het merk). Tegen 2020 zal Audi Sport zijn leveringsprogramma hebben uitgebreid van elf naar zestien modellen.