Leusden,
25
juli
2016
|
13:55
Europe/Amsterdam

Goede teamprestaties van Audi in thuiswedstrijd

  • Tweede plaats voor Di Grassi/Duval/Jarvis in FIA WEC op de Nürburgring
  • Fässler/Lotterer gefinisht op de derde plaats
  • Marcel Fässler laat snelste ronde noteren

Audi startte bij de 6 Uur van de Nürburgring vanaf de eerste en tweede plek op de startopstelling. Na een spannende strijd om de eerste plek in de vierde ronde van het FIA World Endurance Championship (WEC), namen de twee Audi’s R18 in het begin van de race afwisselend de koppositie in. Uiteindelijk wisten de auto’s van Audi Sport Team Joest te finishen op de tweede en derde plek. Een neutralisatiefase in het derde uur van de race zorgde ervoor dat de kansen op de tweede overwinning van het seizoen waren verkeken.

58.000 toeschouwers waren getuige van één van de meest opwindende WEC-races in het seizoen 2016. Direct na de start nam Marcel Fässler in de Audi R18 met startnummer 7 de leiding. Na de eerste rijderswissel was het de beurt aan Oliver Jarvis. In het tweede uur van de race wist de Brit in een hevige strijd de zusterauto net voor te blijven. In het derde uur van de race ging het echter mis. Beide Audi’s hadden net voor de derde keer een pitstop gemaakt toen de race werd geneutraliseerd vanwege een ongeval. Door de grotere brandstoftank kon de Porsche langer doorrijden, waardoor deze een groot tijdsvoordeel wist te realiseren tijdens deze neutralisatiefase. Toen de race werd hervat, had Lucas di Grassi (Brazilië) een achterstand van 24 seconden op de raceleider, met Marcel Fässler op 29 seconden.

Na een pauze in augustus zal de vijfde van de negen FIA WEC-races worden verreden op 3 september. De Audi-coureurs kijken uit naar het debuut van de raceserie in Mexico City, waar het publiek kan genieten van opwindende autosport.

Race-uitslag
1 Bernhard/Hartley/Webber (Porsche) 194 ronden
2 Di Grassi/Duval/Jarvis (Audi R18) +53,787 s
3 Fässler/Lotterer (Audi R18) +54,483 s
4 Dumas/Jani/Lieb (Porsche) +1m 37,324 s
5 Buemi/Davidson/Nakajima (Toyota) –1 ronde
6 Conway/Kobayashi/Sarrazin (Toyota) –4 ronden
7 Imperatori/Kraihamer/Tuscher (Rebellion) –16 ronden
8 Lapierre/Menezes/Richelmi (Alpine) –16 ronden
9 Albuquerque/Gonzalez/Senna (Ligier-Nissan) –16 ronden
10 Cumming/Dalziel/Derani (Ligier-Nissan) –18 ronden