Leusden,
03
juni
2016
|
16:31
Europe/Amsterdam

Audi City Istanboel: nieuwe virtuele showroom

De vierde digitale showroom van Audi is geopend: Audi City Istanboel. Dit jaar volgen er meer cyberstores in andere grote steden. Ook zal deze digitale technologie zo’n 200 traditionele dealers gaan verrijken.

“Als jeugdige stad met veel internetkennis is Istanboel de ideale volgende stap om het verkoopnetwerk van Audi te verbinden met de digitale wereld”, zegt Dietmar Voggenreiter, bestuurslid voor Sales en Marketing van Audi. “We hebben de succesvolle technologie van Audi City systematisch verbeterd, zodat die nu nog krachtiger en efficiënter is.” Bovendien is het concept voortaan ook toepasbaar bij bestaande dealerschappen.

Audi City combineert digitale presentaties van het merk met persoonlijk advies en de beste service. Klanten kunnen hun Audi virtueel samenstellen op zogenaamde powerwalls en de auto op ware grootte zien in fotorealistische kwaliteit. In Istanboel kan Audi City het complete portfolio van het merk tonen op 234 vierkante meter. Dat betekent een halvering van de kosten, onder meer door energiebesparing. De eerste Audi City opende in 2012 in Londen, waarna Peking en Berlijn volgden in 2013 en 2014.